BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
I Senior og Omsorg er vores kerneopgave at fremme borgernes mulighed for at leve en selvstændig tilværelse. Det gør vi sammen med borgerne og deres netværk. Vores vision er at skabe fremtidens velfærd præget af værdierne nærvær, ansvarlighed og respekt.
Om stillingen/arbejdspladsen
Skipper Klement er et specialplejehjem med 48 boliger, der er særligt målrettet mennesker med demens. Der er 4 boenheder med 12 borgere i hver, hvoraf 1 af boenhederne er til midlertidige demenspladser.
Der er ansat 55 dedikerede og kompetente medarbejdere med forskellige uddannelser, herunder eksempelvis social- og sundhedshjælpere, social- og sundhedsassistenter, pædagoger samt husassistenter.
Du bliver leder af et lederteam med 2 assisterende ledere.
Skipper Klement er beliggende i Svenstrup i grønne omgivelser i udkanten af Svenstrup by og er et §192 plejehjem. Huset rummer også et daghjem for demente og et aktivitetscenter for ældre i området, som er forankret i andre ledelsesfelter.
Der er en stærk venneforening, som sammen med ledelsen på Skipper Klement, bidrager til, at der iværksættes forskellige aktiviteter for beboerne. Vi prioriterer et udviklende og positivt samarbejde med frivillige og vores bruger/pårørenderåd højt.
Vi søger en kompetent leder, der sammen med de to assisterende ledere kan arbejde med at udvikle psykologisk tryghed og medarbejdernes demensfaglige kompetencer, og som er drevet af at skabe livskvalitet for beboerne med demens i deres hverdag.
Medarbejdere og ledelse på Skipper Klement Centret er i en god proces med et udviklingsforløb, hvor der arbejdes med at skabe en bæredygtig og stærk kultur på arbejdspladsen med fokus på kerneopgaven, stabil drift, fremmøde og arbejdsglæde. Som leder bliver det en vigtig opgave, at videreføre denne proces i et tæt samarbejde med TRIO og MED-udvalget.
Dine kerneopgaver og rammer for opgaveløsningen vil være:
- Ansvar for den daglige drift herunder bl.a. medarbejderrekruttering, budgetansvar, vagtplanlægning og ressourcestyring.
- Understøtte udviklingen af en god arbejdsplads, hvor faglighed og arbejdsmiljø er i højsædet.
- Udvikle medarbejdernes kompetencer gennem lokale læringsprocesser, så pleje og omsorg til beboerne fortsat ydes ud fra et stærkt fagligt fundament.
- Indgå i et tværfagligt samarbejde på tværs af organisationen for sikring af kvalitet i opgaveløsningen med for eksempel plejehjemssygeplejersken.
- Sikre implementering af faglige retningslinjer og kvalitetsstandarden, herunder udarbejde retningsgivende handleplaner.
- Sikre at beboerne får de ydelser og den pleje, som de er berettiget til, både i forhold til sundheds -og serviceloven.
- Understøtte et godt og tæt pårørendesamarbejde.
Faglige kompetencer:
- Uddannet indenfor det sundhedsfaglige område.
- Stor viden om og interesse for demensområdet.
- Ledererfaring, gerne fra plejehjem.
- Lederuddannelse.
- Økonomisk indsigt og forståelse for at arbejde indenfor budgetrammen.
- Gode kommunikative evner, herunder evne til at formidle politiske beslutninger, så de er klare og tydelige for medarbejderne.
- Strategisk blik og evne til at drive processerne i mål.
Personlige kompetencer:
- Er robust, tydelig, transparent og ordentlig i lederrollen.
- Kan arbejde selvstændigt med stort overblik og med evne til at delegere opgaver.
- Bevarer roen i høj kompleksitet og pressede situationer.
- Synlig og tilgængelig i lederrollen.
- Empatisk og anerkendende ledelsesstil.
- Kan facilitere og videreudvikle et tillidsfuldt samarbejde i MED-udvalg og TRIO.
- Forstå vigtigheden af og indgå i et tæt samarbejde med bruger- og pårørenderåd samt frivillige.
Vi kan tilbyde:
- Et spændende job med udfordrende opgaver.
- Motiverede og dygtige medarbejdere med forskellige fagligheder.
- Et engageret ledelsesteam, hvor vi støtter og udvikler hinanden.
- Et alsidigt lederjob.
- Mange sparringsmuligheder med fx lederkolleger og plejeboligledelsen.
- Veltilrettelagt introduktion til stillingen og arbejdspladsen.
- Mulighed for at arbejde med ledelsesudvikling af assisterende ledere.
Arbejdsstedets adresse: Skipper Klement, Runddyssen 289, 9230 Svenstrup J.
Vil du vide mere?
Du er velkommen til at kontakte fungerende plejeboligchef, Carsten Møller Beck på tlf.nr.: 40 24 32 53.
Funktionsbeskrivelse for plejehjemsledere i Aalborg Kommune kan rekvireres ved kontakt til chefsekretær, Camilla Holmgreen Madsen på tlf.nr.: 99 31 34 86 eller camm-aeh@aalborg.dk.
Løn og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelse sker efter gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.
Send ansøgning
Du sender din ansøgning ved at trykke på knappen "Send ansøgning" og udfylde den formular, som kommer frem. Det er også muligt at vedhæfte bilag som f.eks. ansøgning og CV i begrænset omfang.
Forud for endelig ansættelse skal der foreligge en straffeattest og indhentes referencer.
I Aalborg Kommune tror vi på, at mangfoldighed skaber værdi, og vi bruger det potentiale, der ligger i forskelligheden til at løse vores kerneopgave endnu bedre. Vi behandler alle vores medarbejdere ligeværdigt, og opfordrer alle til at søge stillingen – uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold.
Vores arbejdsplads – kom med på en fantastisk rejse
Som medarbejder i Aalborg Kommune bliver du en del af et stærkt fællesskab, der tæller 16.000 kollegaer og som hver dag udvikler sig sammen for at skabe de bedste resultater for borgere, virksomheder og foreninger.
Vores kommune – i rivende udvikling
Aalborg vokser hvert år med flere end 1000 nye indbyggere og takket være et handlekraftigt fællesskab, der gør tingene sammen, er der de sidste årtier blevet skabt tusinder af nye arbejds- og studiepladser samt et rigt kultur- og fritidsliv.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aalborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
www.aalborg.dk, Runddyssen 289, 9230 Svenstrup J
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 03-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6039839