Ledende farmakonom til Serviceproduktionen på Sygehusapoteket Region Nordjylland

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for ledelse og har interesse for fremstilling af lægemidler - så har vi et spændende job til dig.

Serviceproduktionen ved Sygehusapoteket Region Nordjylland søger en ledende farmakonom eller en ledende fagperson med tilsvarende sundhedsfaglig baggrund.

Der er tale om en fuldtidsstilling på 37 timer/uge med tiltrædelse pr. den 1. november 2023 eller efter nærmere aftale.

Om Sygehusapoteket Region Nordjylland
Sygehusapoteket Region Nordjylland er en farmaceutisk virksomhed under Region Nordjylland med ca. 240 ansatte. Sygehusapoteket understøtter sikre og effektive medicineringsforløb for nordjyske patienter. Vi arbejder med fremstilling og forsyning af lægemidler, data og farmaceutiske serviceydelser.

Det er vigtigt for os, at vi hele tiden udvikler vores produkter og ydelser, og at disse er økonomisk fordelagtige og lever op til gældende kvalitetskrav.

På Sygehusapoteket Region Nordjylland er det ledelsens opgave at sætte retning og synlige mål, og skabe engagement og tryghed og sammen med medarbejderne skabe de resultater, der gør en forskel for vores interessenter og allervigtigst for patienterne.

Om Serviceproduktionen
Serviceproduktionens hovedopgave er at fremstille lægemidler til Region Nordjyllands hospitaler. Produktionen omfatter både lagerholdte produkter og produkter med kort holdbarhed og deraf følgende stramme deadlines.

Vi fremstiller sterile og ikke sterile magistrelle lægemidler, hovedsageligt parenteral ernæring, smertestillende blandinger og klar-til-brug antibiotika til intravenøs brug. Der er tale om produktion i rene rum efter GMP-regler.

For at understøtte Sygehusapotekets langsigtede mål og kundernes efterspørgsel arbejder vi konstant med at øge vores produktivitet, kvalitet og fleksibilitet. Afdelingen består på nuværende tidspunkt af 37 medarbejdere - 10 farmakonomer, 21 produktionsmedarbejdere, 4 akademikere, en ledende farmakonom samt en afdelingsleder.

Vi har en tværfaglig tilgang, hvor samarbejde på tværs af faggrupperne vægtes højt. Afdelingen har to teams, der arbejder/fremstiller lægemidler på to matrikler, hhv. i Medicinerhuset på Aalborg Universitetshospital og på Porsvej.

Jobbet
Dit primære arbejdsområde vil være planlægning og sikring af den daglige drift af antibiotikaproduktionsteam i Medicinerhuset. Teamet består af 3 farmakonomer og 10 produktionsmedarbejdere. Dertil kommer personaleledelse som håndtering af sygemeldinger, ferieplanlægning, opstart af nye medarbejdere og diverse medarbejdersamtaler. Det er derfor vigtigt, at du har flair for og interesse i at sætte dig ind i relevante overenskomst- og arbejdstidsregler og lokalaftaler, samt at du ikke er bange for ”den vanskelige samtale”.

Du får funktion som mellemleder af antibiotikaproduktionsteam, og vil få en bred kontaktflade internt på Sygehusapoteket. Du vil derfor skulle varetage opgaver som afholdelse af interne møder i Serviceproduktionen, deltagelse i tværgående opgaver og projekter i huset samt deltage i ledelsesmøder på Sygehusapoteket.

Deltagelse i driften/produktionen vil forekomme ugentligt/ved behov for at have det nødvendige kendskab til arbejdet i produktionen.

Ledelsesteam
Som ledende farmakonom vil du indgå i et ledelsesteam på tre, hvor du sammen med den anden ledende farmakonom vil få ansvaret for den daglige ledelse af afdelingens teams med reference til afdelingsleder.

Ledelsesteamet vil både have faste møder og ad hoc møder, ligesom der også vil være mulighed for, at de to ledende fagpersoner kan have deres eget mødeforum, hvis det ønskes.

Ledelsesmæssigt skal ledelsesteamet dække ind for hinanden ved ferie, sygdom mm., uanset om det handler om planlægning af den daglige drift eller deltagelse i f.eks. formelle møder ud af huset.

Din profil
Vi forventer, at du:

  • Er uddannet farmakonom eller har en tilsvarende sundhedsfaglige uddannelse.
  • Har kendskab til lægemiddelproduktion og GMP. Dette er en fordel, men ikke et krav.
  • Har erfaring med ledelse og ledelse via ledelsesteam. Dette er en fordel, men ikke et krav.
  • Er en synlig leder, der kan sætte dig selv i spil, også i de vanskelige situationer.
  • Har en uformel og tillidsbaseret ledelsesstil – både nedad og opad.
  • Kan prioritere, motivere og skabe resultater.
  • Er fleksibel og omstillingsparat, har gode samarbejdsevner og et godt humør.
  • Er selvstændig og beslutningsdygtig.
  • Har gode mundtlige og skriftlige formidlingsevner.

Vi kan tilbyde
Et spændende og udviklende lederjob, hvor du vil få brug for flere sider af din personlighed og ledelsesmæssige erfaringer og faglige viden.

Du kan forvente at komme ind i en afdeling med et godt samarbejde og en god blanding af erfarne og nye medarbejdere, som alle er dedikerede til deres arbejde.

Som ny leder bliver du tilbudt mentorordningen i et år.

Der er også gode muligheder for sparring med de øvrige ledere samt en stor kontaktflade til flere andre afdelinger på Sygehusapoteket.

Der er mulighed for lederuddannelse og kompetenceudvikling.

Vi er organiseret i en flad struktur, hvor vi har nem adgang til hinanden. Vi oplever, at det fremmer kommunikationen og beslutningsprocessen.

Løn og ansættelsesforhold
Løn og ansættelsesvilkår i henhold til overenskomst ”32.26.1 Ledere på Sundhedskartellets område”

På Sygehusapoteket er der flekstidssystem med mulighed for fleksibilitet i arbejdstiderne under hensyntagen til opgaverne og samarbejdet i afdelingen. Til stillingerne er der fuldt arbejdsgiverfinansieret pensionsordning og betalt frokostpause.

Yderligere oplysninger
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til afdelingsleder Jurate
Bieliauskiene på telefon 25318143 (i uge 31-33) eller ledende farmakonom Annemarie Pagh Svalgaard på telefon 29618205 (i uge 28, 29 og 31)

Du kan læse mere om Sygehusapoteket på www.rn.dk/sygehusapoteket eller finde os på Linkedin https://www.linkedin.com/company/sygehusapoteket/.

Ansøgning
Hvis du synes ovenstående lyder spændende og interessant, vil vi meget gerne have en ansøgning fra dig.

Din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag skal være os i hænde senest søndag den 20. august 2023 og sendes via Region Nordjyllands elektroniske ansøgningssystem.

Samtaler
Vi forventer at afholde samtaler tirsdag den 29. august 2023 og en evt. anden samtale forventes afholdt den torsdag 31. august 2023. Ved en eventuel anden samtalerunde skal du være indstillet på at besvare en personlighedstest.

Om Region Nordjylland
Vi er ca. 15.000 meget forskellige medarbejdere, der hver dag leverer velfærd til omkring 590.000 nordjyder inden for sundhed, regional udvikling og det specialiserede socialområde. Vi opfordrer alle kvalificerede til at søge jobbet - uanset etnisk baggrund, køn, seksuel orientering, handicap, religion eller alder. Læs mere om os på www.rn.dk.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aalborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Region Nordjylland, Porsvej 1, 9000 Aalborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://rn.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=dbb636a4-df4d-4c96-94fd-142c2775dd84

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5875147

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet